مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:452020-12-01فرهنگي

ثبت 8 اثر منقول تاریخی ایلام در فهرست آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: به تازگی هشت اثر منقول تاریخی ایلام در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در جلسه شورای ثبت آثار منقول کشور که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، هشت اثر منقول تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: این آثار شامل 4 ظرف سفالی به دست آمده از کاوش های گورستان چم پاپی بدره (یک سفالینه کوچک منقوش، یک ظرف سفالی سه پایه، یک ظرف سه پایه دسته دار و یک ظرف دهانه باز دسته دار) که همگی مربوط به عصر مفرغ هستند، 2 افریز گچی با نقش اسب های بالدار به دست آمده از کاوش های محوطه و بناهای جهانگیر ایوان متعلق به دوره ساسانی، یک گچبری به دست آمده از کاوش های شهر تاریخی سیمره (دره شهر) مربوط به قرون اولیه اسلامی و یک سنگ قبر تاریخی به دست آمده از شهرستان آبدانان با قدمت دوره صفوی است.

وی با بیان اینکه ثبت آثار منقول در فهرست آثار ملی یکی از رویکردهای جدید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، اضافه کرد: ثبت این آثار نقش مهمی در افزایش حفاظت فیزیکی و فنی آنها خواهد داشت.

شنبه زاده تصریح کرد: آثار کشف شده در کاوش های باستان شناسی، نشان از هویت، تاریخ و فرهنگی آن تمدن دارد و حفظ و صیانت از این آثار، دینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 8 اثر منقول تاریخی ایلام در فهرست آثار ملی

ثبت 8 اثر منقول تاریخی ایلام در فهرست آثار ملی