مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:352020-12-01سياسي

یاد میرزا کوچک خان در 99مین سالگرد/ چه گوارای ایرانی مشروطه خواه بود نه تجزیه طلب


جنگ جهانی اول ، تغییر مناسبات شوروی و انگلستان و کودتای سوم اسفند - عصر ایران؛ مهرداد خدیر- 99 سال پیش در این روز (11 آذرماه) میرزا کوچک خان جنگلی رهبر نهضت جنگل، تشنه و گرسنه و آواره در کوه های تالش، از شدت سرما یخ زد و در 43 سالگی چشم از جهان بست.

سال ها قبل از آن که فیدل کاسترو و چه گوارا در آمریکای مرکزی و لاتین به کوه و جنگل بزنند تا رؤیای خود را محقق سازند، میرزا یونس مشهور به میرزا کوچک خان جنگلی قیام جنگل را سامان داد و پس از 6 سال در همان سرزمینی جان باخت که آزادی و آبادی آن را می خواست.

در سال های اخیر باب شده که به چهره قهرمانان ملی خاک بپاشند.

مصدق را متهم کنند نفت را دولتی کرد نه ملی، فاطمی را تندرو بدانند و کاسه و کوزه کودتای 28 مرداد را بر سر او بشکنند، شریعتی را مقصر هر اتفاقی بدانند که پس از مرگ او تا قیام قیامت رخ داده و می دهد و بازرگان را سرزنش کنند که چرا نخسنت وزیری را پذیرفت و قبل تر و سراغ میرزا کوچک خان هم رفته اند و به او هم انگ تجزیه طلبی می زنند و با دو گانه رضا شاهی که ایران را می خواست یک پارچه و متحد کند در مقابل میرزا کوچک خان که سودای جدایی داشت نه دومی که اولی را قهرمان بدانند.

شماری از سلطنت طلبان هم به گونه ای تبلیغ کرده اند که انگار رضاشاه او را کشته چون مرگ او در 11 آذر 1300 و در آغاز صدارت سردار سپه رخ داده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاد میرزا کوچک خان در 99مین سالگرد/ چه گوارای ایرانی مشروطه خواه بود نه تجزیه طلب

یاد میرزا کوچک خان در 99مین سالگرد/ چه گوارای ایرانی مشروطه خواه بود نه تجزیه طلب