مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 10:202020-12-01پزشكي

زور کرونا به ایدز هم چربید/روند نزولی شناسایی مبتلایان


کارشناس برنامه HIV مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کمبود کیت های تشخیصی، طی 6 ماهه اخیر، شناسایی افراد مبتلا به ایدز در کشور و استان تا 40 درصد کاهش یافته است.

- ایسنا/مرکزی کارشناس برنامه HIV مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کمبود کیت های تشخیصی، طی 6 ماهه اخیر، شناسایی افراد مبتلا به ایدز در کشور و استان تا 40 درصد کاهش یافته است.

ایمان نویدی به مناسبت آغاز هفته پیشگیری از ایدز در گفت وگو با ایسنا، اول دسامبر روز جهانی ایدز را فرصتی جهانی برای استفاده از همه امکانات، ظرفیت های و بسترها برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اجتماعی درخصوص این بیماری دانست و افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کووید 19 در جهان امکان استفاده از ظرفیت کمپین ها و دوره های آموزشی و کلاس ها میسر نشد، اما تلاش شد که از بستر فضای مجازی روند آگاهی بخشی به جامعه در خصوص بیماری ایدز ادامه یابد.

وی با اشاره به غیرقابل پیش بینی بودن رفتار ویروس کرونا، اظهار کرد: باور بر این است که بیماران مبتلا به HIV بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا قرار دارند، اما طبق تحقیقات انجام شده، بیمارانی که تحت درمان و مراقبت هستند و دارو مصرف می کنند به اندازه افراد عادی جامعه در معرض خطرند چراکه به کمک دارو و درمان، سطح سیستم ایمنی بدن آنها افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زور کرونا به ایدز هم چربید/روند نزولی شناسایی مبتلایان

زور کرونا به ایدز هم چربید/روند نزولی شناسایی مبتلایان