مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 10:202020-12-01اجتماعي

پولدارها راه نفسِ این تپه تاریخی را بسته اند!


رسیدن به تپه تاریخی که با جست وجو در اینترنت و کتاب های مرتبط به تاریخ منطقه هم چیز زیادی از آن به دست نمی آید کار راحتی نیست؛ به خصوص وقتی مردم محلی هم چیز زیادی از آن نمی دانند و سرِ ندانستن شان راه را بی راهه می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جست وجو درباره محوطه تاریخی اغلان تپه در یکی از روستاهای دهستان رامجین از بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ استان البرز فقط به ثبت ملی این محوطه تاریخی اشاره دارد و هیچ؛ تاریخی که قدیمی های این منطقه از سهیلیه امروزی یا آغچه حصار آن را قلعه ای می نامند که زیرگذری به ناکجاآباد داشته است.

هر چند نوجوانانِ چند خیابان آن طرف تر از این تپه بزرگ تاریخی، آشنایی چندانی با گذشته خود ندارند و از وجود چنین تپه ای بی اطلاع اند، اما بزرگی خود تپه راحت تر ناآشنا را به مسیر درست می رساند.

به نظر می رسد دیگر نیازی به تعیین فیزیکی عرصه برای تپه نیست، مالکان خانه های قرارگرفته در اطراف تپه، با ساختِ خانه هایشان دور تا دور محوطه راه را برای نفس کشیدن این محوطه بسته اند، و تنها بخش باقی مانده از ساخت وسازها نیز به مکانی برای تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است، آن هم درست زیرِ تابلویی که با آرم میراث فرهنگی به قانون مجازات برای مخربان محوطه های تاریخی اشاره می کند؛ هر چند بخش هایی از آن نیز با بلوک و خط کشی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پولدارها راه نفسِ این تپه تاریخی را بسته اند!

پولدارها راه نفسِ این تپه تاریخی را بسته اند!