مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 07:502020-12-01سياسي

اختیارات شوراهای شهر کاهش یافت


عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش اختیارات شوراهای شهر بر اساس تصمیم اخیر مجلس گفت: شوراهای شهر به ماشین امضاء تبدیل می شوند و کاریکاتور نمایشی از پارلمان شهری باقی خواهد ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره کاهش اختیارات شوراهای شهر اظهار داشت: روز یکشنبه هفته جاری تصمیمی در مجلس گرفته شد که با هیچ یک از اصول حکمروایی شهری همخوانی ندارد و رویکردی سرتاسر تضعیف کننده برای نهاد شورا محسوب می شود.

وی افزود: اظهارنظر کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد لایحه عودت شده از سوی شورای نگهبان تحت عنوان لایحه مالیات بر ارزش افزوده روز یکشنبه مطرح و عیناً به تصویب رسید این موضوع تصمیمی فوق العاده مهم بود و در تضعیف جایگاه نهاد شوراها تأثیرگذار است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس ماده 53 اصلاحیه این قانون، وزارت کشور از این پس نسبت به ابلاغ عناوین، مأخذ و حداکثر نرخ عوارض شهری در کل کشور اقدام خواهد کرد و بر اساس آن حداکثر نرخ قابل افزایش برای تمامی شوراهای شهرها فارغ از آنکه شورای کلانشهر 9 میلیون نفری همچون تهران باشد یا جای دیگر توسط وزارت کشور تعیین و ابلاغ خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختیارات شوراهای شهر کاهش یافت

اختیارات شوراهای شهر کاهش یافت