مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 07:152020-12-01بين الملل

فشار عربستان بر منصور هادی برای اعلام دولت جدید یمن


یک منبع دولتی یمنی اعلام کرد، معاون وزیر دفاع عربستان در دیدار اخیر با رییس جمهوری دولت مستعفی یمن از وی خواست دولت جدید را اعلام کند.

- یک منبع دولتی یمنی اعلام کرد، معاون وزیر دفاع عربستان در دیدار اخیر با رییس جمهوری دولت مستعفی یمن از وی خواست دولت جدید را اعلام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، این منبع گفت، ریاض عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری دولت مستعفی را تحت فشار قرار داده و از آن می خواهد دولت جدید را بدون اجرای بخش نظامی توافق ریاض که در سال 2019 میان شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات و دولت مستعفی به امضا رسیده، اعلام کند.

وی افزود، عربستان پیشنهاد کرده که بخش امنیتی و نظامی توافق ریاض در ازای اعلام دولت جدید یمن توسط منصور هادی به صورت جزیی و فرمالیته اجرایی شود.

همچنین ریاض به منصور هادی اعلام کرده با نامزدهای پیشنهادی برای وزارت خانه های کلیدی در دولت جدید مخالف است و از وی خواسته اسامی جدیدی جایگزین کند.

پیش از این هم یک منبع دولتی یمنی به الجزیره گفت، منصور هادی قبل از اینکه شورای انتقالی جنوب یمن پایبندی خود را به اجرای بخش نظامی توافق ریاض، دولت جدید را اعلام نخواهد کرد و از طرفی هم شورای انتقالی در ابتدا بر اجرای بخش سیاسی اصرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار عربستان بر منصور هادی برای اعلام دولت جدید یمن

فشار عربستان بر منصور هادی برای اعلام دولت جدید یمن