مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 07:002020-12-01سياسي

اندیشه وطن پرستانه و دینی میرزا کوچک ساختار هویتی گیلان است


استاندار گیلان در پیامی اندیشه وطن پرستانه و دینی میرزا کوچک جنگلی را نشان دهنده ساختار فکری و هویتی گیلانیان دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ارسلان زارع استاندار گیلان به مناسبت فرارسیدن یازدهم آذرماه سالروز شهادت میرزا کوچک به در پیامی اندیشه وطن پرستانه و دینی میرزا کوچک جنگلی را نشان دهنده ساختار فکری و هویتی گیلانیان دانست.

در متن این پیام آمده است: یازدهم آذرماه هر سال مناسبت شهادت بزرگ مردی از خطه گیلان است که با بنیان نهادن جنبشی علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی، پرچم حق طلبی را به اهتزاز درآورد و شعار عزتمندی و احیا شریعت اسلامی را در قامت یک روحانی آگاه، هوشیار و شجاع، به شیوایی سر داد و در تاریخ گیلان و ایران ماندگار شد.

تشکیل مینیاتوری از مردم سالاری دینی در پهنه جغرافیایی گیلان عزیز توسط میرزا کوچک قهرمان، ماندگاری یاد و نام او و همرزمانش را با وجود گذشت یک قرن از شهادتش، به دنبال داشته و یادآور سلحشوری های دلیرانه او در راه دین، میهن و ملت است.

مرام و منش این بزرگ مرد را همانا جزیی از ساختار فکری و هویتی گیلان می دانم؛ اندیشه ای که سراسر وطن دوستانه و البته بر مبنای دیانت استوار بود.

بی تردید نهضت جنگل، یک قیام ملی و میرزا کوچک، یک قهرمان ملی و مذهبی است؛ هم در صیانت از مرزهای سرزمینی ایران در مقابل بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشه وطن پرستانه و دینی میرزا کوچک ساختار هویتی گیلان است

اندیشه وطن پرستانه و دینی میرزا کوچک ساختار هویتی گیلان است