مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 06:552020-12-01پزشكي

کووید-19 نشان داد جهان می تواند به ایدز پایان دهد


کارشناسان معتقدند واکنش به همه گیری کووید-19 نشان داد که جهان از منابع، فناوری و سرمایه سیاسی لازم برای مقابله موثر با بیماری ایدز به عنوان عامل تهدید کننده بهداشت عمومی برخوردار است.

- کارشناسان معتقدند واکنش به همه گیری کووید-19 نشان داد که جهان از منابع، فناوری و سرمایه سیاسی لازم برای مقابله موثر با بیماری ایدز به عنوان عامل تهدید کننده بهداشت عمومی برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO)، برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) و موسسات خیریه مختلف با ابراز نگرانی از اینکه بحران کووید-19 یک دهه پیشگیری از ویروس HIV را تضعیف کند، از دولت ها درخواست کرده اند از بیماری ایدز که سال گذشته نزدیک به 700 هزار قربانی بر جا گذاشته، غافل نشوند.

سالانه حدود 1.

7 میلیون نفر به ویروس HIV آلوده می شوند هرچند در گزارش جدید برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز هشدار داده شده که در نتیجه شیوع کروناویروس ممکن است تا پایان سال 2022 حدود 293 هزار مورد جدید دیگر ثبت شود.

پیش از شیوع کروناویروس، جهان در مسیر تحقق اهداف 90-90-90 برای سال 2020 عقب بود.

هدف از این برنامه ریزی تحقق 90 درصدی شناسایی افراد مبتلا به HIV در سراسر جهان، درمان 90 درصدی افراد آلوده به این ویروس و تحقق سرکوب ویروسی در 90 درصد افرادی که تحت درمان قرار دارند تا پایان سال بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووید-19 نشان داد جهان می تواند به ایدز پایان دهد

کووید-19 نشان داد جهان می تواند به ایدز پایان دهد