مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 05:402020-12-01پزشكي

جدیدترین آمار ایدز در کشور/ افزایش انتقال جنسی بیماری


رییس اداره ایدز و کنترل بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت ضمن تشریح روند بیماریابی مبتلایان اچ آی وی در همه گیری کرونا، در عین حال از آمار 22 هزار و 406 نفری مبتلایان زنده اچ آی وی در کشور تا پایان شهریور 1399 خبر داد.

دکتر پروین افسر کازرونی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شعار امسال روز جهانی ایدز مبنی بر همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک ، گفت: تجربه جهانی 40 سال اخیر به ما آموخته است، پاسخ به همه گیری اچ آی وی نیازمند همبستگی جهانی و مسئولیت مشترک است که می تواند ترسیم کننده مسیر پیش روی ما باشد.

بنابراین این شعار انتخاب شده است.

در کشور ما ارزیابی چهارمین برنامه ملی استراتژیک پیشگیری و کنترل اچ آی وی در سال گذشته انجام شد و برنامه پنجم در سال جاری تدوین شده است که در این برنامه 23 وزارتخانه، سازمان، سازمان های مردم نهاد و.

نقش دارند.

و مراحل نهایی تصویب در شورایعالی سلامت راطی می کند.

زندگی مبتلایان HIV، تحت تاثیر کرونا وی با اشاره به اینکه کرونا بر شناسایی و ارائه خدمت به مبتلایان اچ آی وی تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: اپیدمی کرونا نه تنها در کشور ما بلکه در جهان بر ابعاد مختلف اقتصادی و سلامت تاثیر گذاشته است.

در وهله اول ارائه خدمت به آن دسته از مبتلایان به اچ آی وی که شناسایی شدند تحت تاثیر قرار گرفته است، زیرا ترس از ابتلا به ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین آمار ایدز در کشور/ افزایش انتقال جنسی بیماری

جدیدترین آمار ایدز در کشور/ افزایش انتقال جنسی بیماری