مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 05:352020-12-01اقتصادي

3 قرن سفال گری در خانواده محبی/ میراث خانوادگی که روستایی را مهد سفال کرد


خانواده محبی، سال های سال نام و یاد سفال گری را با تلاش و کوشش زنده نگه داشتند و سلیم آباد را تبدیل به روستایی کردند که همه با شنیدن نامش به یاد مهد سفال می افتند، - *ساخت خمره بی نظیر 500 لیتری وی با اشاره به قیمت ظروف سفالی، اعلام می کند: قیمت یک ظرف سفالی از 2 هزار تومان تا 10 میلیون تومان متغیر است، گران ترین سفال خمره بزرگ نزدیک به 2 متر در 500 لیتر ظرفیت دارد که سفارش این سفال هر سه ماه دو عدد داریم که توسط برادرم ساخته می شود، این کار در دنیا بی نظیر است.

*اینجا پیر و جوان سفال می سازند آقای محبی تاکید می کند: در کارگاه سفالگری ما، که حدود هزار متر مساحت دارد، کودک 7 ساله تا پیرمرد 70 ساله کار می کند، کوره مشترک است، هر کدام از خواهرانم از اساتید این هنر هستند، دو فرزند دخترم حدود چهار سال با کسب رتبه کشوری از 15 نفر برتر جهان در حوزه اساتید سفال معرفی شدند.

این سفالگر یادآور می شود: تعامل و همکاری در خانواده سفالگری ما حرف اول را می زند، در بحث فروش ما سفال را با قیمتی مناسب به دلالان می فروشیم بقیه اش با خودشان، اهالی روستا که بیشتر دام دار و کشور  هستند از ما کوزه آب و ماست و خمره  خریداری می کنند.

*می توانیم خودمان صادرکننده باشیم وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تاثیر چندانی روی کار ما نداشته بیان می کند: کرونا در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 قرن سفال گری در خانواده محبی/ میراث خانوادگی که روستایی را مهد سفال کرد

3 قرن سفال گری در خانواده محبی/ میراث خانوادگی که روستایی را مهد سفال کرد