مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 17:402020-11-30اقتصادي

بانک مرکزی: صدور چک در وجه حامل از 22 آذر ممنوع است


معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه از 22 آذر ماه صدور چک در وجه حامل ممنوع است، گفت: از این تاریخ صادرکننده چک ملزم به ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد و دریافت کننده چک هم به موظف اخذ استعلام و تطبیق اطلاعات چک با اطلاعات درج شده در این سامانه است.

- جی پلاس، آمنه نادعلی زاده، در برنامه صبح به خیر ایران درباره اصلاحیه قانون جدید چک، اظهارداشت: این قانون یک اصلاحیه روی قانون قبلی است و رویکرد این قانون به اقدامات پیشینی است در حالی که قانون قبلی اقدامات پسینی را مدنظر قرار داده بود.

فارس نوشت: وی افزود: در قانون صدور چک وقتی چک برگشت خورد روال های حل اتلاف دیده شد بود اما در این اصلاحیه از زمان تخصیص چک تا صدور چک توسط مشتری، تمهیداتی اندیشیده شده که بتواند تعدد صدور چک بلامحل را کاهش داد.

این قانون همچنین اهداف مبارزه با پولشویی را پیگیری می کند و تمهید جدید دیگری که در این قانون اندیشیده شده بسترسازی برای صدور چک الکترونیکی است.

معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد: ضوابطی برای دارندگان چک های برگشتی وضع شده اعم از اینکه این افراد نمی توانند دست چک دریافت کنند، به راحتی افتتاح حساب کنند و تسهیلات و ضمانت نامه دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی: صدور چک در وجه حامل از 22 آذر ممنوع است

بانک مرکزی: صدور چک در وجه حامل از 22 آذر ممنوع است