مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 12:302020-11-30اقتصادي

آرگون: بخشنامه جدید بانک مرکزی واردات مواد اولیه را کند می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از اتاق بازرگانی تهران، عباس آرگون، نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: - نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: بخشنامه جدید بانک مرکزی واردات مواد اولیه را با کندی مواجه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از اتاق بازرگانی تهران، عباس آرگون، نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: با اعمال محدودیت های دو ماهه و 45 روزه، واردات کالا و ترخیص آن بسیار کُند خواهد شد.

در شرایط عادی ممکن است، واردکننده برای پرداخت ها، اقدام به گشایش ال سی کند و فروشنده کالا نیز مطمئن است پول خود را از بانک دریافت می کند.

اما اکنون، واردکننده باید پول را کامل به فروشنده بپردازد تا کالا تولید شود که البته تولید کالا نیز بازه زمانی خود را دارد.

وی افزود: پس از آن، با وجود موانع تحریمی باید نسبت به حمل کالا اقدام کرد که یک فاصله زمانی را نیز باید برای حمل در نظر گرفت.

در عین حال، باید زمان موردنیاز برای تشریفات ترخیص را هم به این موارد افزود.

وقتی بازه زمانی 6 الی 8 ماهه برای واردات وجود داشته و به طور ناگهانی این بازه تغییر کرده و به حداکثر دو ماه تقلیل یابد، واردات با چالشی جدی مواجه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرگون: بخشنامه جدید بانک مرکزی واردات مواد اولیه را کند می کند

آرگون: بخشنامه جدید بانک مرکزی واردات مواد اولیه را کند می کند