مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 11:102020-11-30اقتصادي

ساخت و ساز سریع تر با ربات نصاب دیوار خشک


شرکت رباتیک کاناواس (Canvas) که در سال 2017 تأسیس شد اخیرا یک بازوی رباتیک مجهز به چند حسگر طراحی کرده است که فرایند نصب دیوارهای پیش ساخته را به صورت خودکار انجام می دهد.

- شرکت رباتیک"کاناواس"(Canvas) که در سال 2017 تأسیس شد اخیرا یک بازوی رباتیک مجهز به چند حسگر طراحی کرده است که فرایند نصب دیوارهای پیش ساخته را به صورت خودکار انجام می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در ساختمان سازی به ورقه ای از گچ که میان دو لایه ضخیم از کاغذ یا مقوا فشرده شده و برای ساخت دیوارهای جداکننده داخلی و سقف از آن بهره می گیرند، دیوار خشک(Drywall) یا تخته گچ(Gypsum Board) گفته می شود.

دیوارهای خشک به وسیله قاب بندی چوبی یا قاب بندی فولادی سبک نصب می شود لذا در هنگام زلزله رفتار یکپارچه دیوار باعث استحکام بیشتر آن می شود.

این شرکت اکنون قصد دارد حضور منطقه ای خود را توسعه دهد و همچنین ربات خود را برای انجام یک سری از کارهای ساخت و ساز خودکار توسعه دهد.

شرکت کاناواس در حال حاضر بر نصب دیوارخشک در ساختمان های تجاری بزرگ تر از 10هزار فوت مربع(3 هزار و 48 متر مربع) تمرکز دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از ونچر بیت (VentureBeat) پس از کامل شدن این فرآیند، این شرکت قصد دارد ربات خود را بیشتر توسعه دهد تا امکان عایق کاری اسپری ای(spray-on insulation) و رنگ کردن را نیز داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت و ساز سریع تر با ربات نصاب دیوار خشک

ساخت و ساز سریع تر با ربات نصاب دیوار خشک