مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 08:552020-11-30پزشكي

محققان شیرازی موفق به ساخت داروی کرونا شدند/غروب خورشید کووید 19


علائم کووید 19 با داروی ساخت محققان دانشگاه شیراز کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر بیمارستان های شهید چمران و حضرت علی اصغر (ع) شیراز منتقل و در اختیار بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از یک ماه کارآزمایی بالینی، نتایج تحقیق نشان داد که دارو سبب برطرف شدن علائم بالینی بیماران شده، تب بیمار را قطع، درگیری ریه را برطرف کرده و اکسیژن خون در بیماران به بالای سطح 93 تثبیت می کند و مدت زمان بستری را به طور معنی داری از نظر کاهش داده و نهایتاً ترخیص بیمار انجام می شود، افزود: این پژوهش پس از 8 ماه تلاش بی وقفه با موفقیت به پایان رسید و گزارش و مقاله آن توسط ناظر طرح مورد تأیید قرار گرفت و مدارک این طرح هم اکنون برای کسب مجوزهای لازم به منظور تولید انبوه دارو به معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال شده است.

سحرخیز در ادامه گفت: پس از اتمام طرح، داروی گیاهی مذکور که نام آن را روژدا (به معنی طلوع خورشید) انتخاب کردیم به عنوان یک کمک کننده درمانی در اختیار تعداد زیادی از داوطلبان مبتلا به کووید 19 که عمدتاً در قرنطینه بودند و تست آن ها به تازگی مثبت شده بود، قرار گرفت.

استاد تمام دانشگاه شیراز، گفت: جلوگیری از بروز علائم بیماری و تسریع در برطرف شدن علائم بیماری در بیماران علامت دار، از ویژگی های این دارو ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان شیرازی موفق به ساخت داروی کرونا شدند/غروب خورشید کووید 19

محققان شیرازی موفق به ساخت داروی کرونا شدند/غروب خورشید کووید 19