مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 06:152020-11-30اجتماعي

آلودگی هوا هر سال 7 میلیون نفر را می کُشد


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه فروردین امسال، پاک ترین و مهر، آلوده‎ترین ماه های تهران بود، گفت:کرونا در یک سال، کمتر از یک و نیم میلیون را در دنیا کُشته است ولی آلودگی هوا هر سال 7 میلیون نفر را می کُشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، حسین شهیدزاده در سخنرانی که به صورت ویدئوکنفرانس و در قالب رویداد کلیماتون تهران 2020 برگزار شد اظهارداشت: اگر نحوه زیست شهری در تهران تغییر نکند، شاهد تغییرات سریع اقلیمی و گسترش روزافزون مسائل و مشکلات موجود خواهیم بود که افزایش دمای هوا در این کلان شهر از جمله آثار و تبعات آن برای سال ها و دهه های آینده است.

وی درباره دلایل عمده تسریع تغییرات اقلیمی در تهران، تصریح کرد: افزایش گازهای گلخانه ای به دلیل ازدیاد استفاده از سوخت های فسیلی، تبدیل فضای سبز و باغات اطراف و داخل شهر به کاربری های صنعتی، مسکونی و اداری و تولید روزافزون گاز متان به علت دفن انبوه زباله های تولید شده از جمله عوامل سرعت گرفتن تغییرات اقلیمی در تهران است.

شهیدزاده در خصوص راهکارهای کاهش سرعت تغییرات اقلیمی در تهران، اظهار کرد: ایجاد محدودیت برای تغییر کاربری اراضی، جلوگیری از توسعه محدوده شهر، افزایش پوشش گیاهی، جدیت در اجرای طرح های ترافیکی کاهش و کنترل آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عموم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا هر سال 7 میلیون نفر را می کُشد

آلودگی هوا هر سال 7 میلیون نفر را می کُشد