مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 12:552020-11-29اقتصادي

برنامه های شهرداری تهران برای مقابله با اثرات تغییر اقلیم


شهردار پایتخت با اشاره به اهمیت تاب آوری در برابر تغییرات اقلیمی گفت: با توسعه فضای سبز، نوسازی حمل و نقل عمومی و سایر اقدامات محیط زیستی به دنبال کاهش اثرات تغییرات اقلیمی در تهران هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه رویداد کلیماتون با اشاره به اینکه تغییر اقلیم معضل زیست محیطی پیش روی جهان است گفت: چراکه تا سال 2050 چیزی حدود 68 درصد جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می کنند و نمی توان مدیریت شهری را بدون توجه به این معضل پیش برد.

وی ادامه داد: ابعاد هشدار دهنده اجتماعی، اقتصادی راجع این تغییر اقلیم تا حدودی ابعاد امنیتی هم پیدا کرده است که ناشی از توسعه لجام گسیخته یک قرن اخیر، بارگذاری بیش از حد در شهرها، انتشار آلودگی های محیط زیست همچون آلودگی آب خاک و هوا، که پایداری حیات شهرها را تحت تأثیر خود قرار داده است.

حناچی توجه به تاب آوری در مقابل تغییرات اقلیم و افزایش ظرفیت انطباق شهرها با این پدیده را از جمله مهمترین ابعاد مدیریت شهری برشمرد.

وی افزود: به وجود آمدن جزایر گرمایی از جمله نشانه های وقوع تغییر اقلیم در تهران است.

شهردار تهران گفت: کشور ما به دلیل قرار گرفتن بر روی کمربند خشک زمین از دیرباز با این معضلات مواجه بوده است، همچون معضل تاریخی کمبود آب که نیاکان ما راه حل هایی من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های شهرداری تهران برای مقابله با اثرات تغییر اقلیم

برنامه های شهرداری تهران برای مقابله با اثرات تغییر اقلیم