مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 11:452020-11-29پزشكي

افزایش همسرآزاری روانی در کیش


مسئوول اورژانس اجتماعی کیش در گفت وگو با ایرنا از افزایش همسرآزاری روانی در کیش در ایام قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سمانه کوپایی روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا، گزارش همسر آزاری روانی و جسمانی در کیش، جزو دومین گروه پرتکرار گزارش های اورژانس اجتماعی است.

وی عواملی چون کم شدن تحمل افراد و آسیب پذیر شدن جامعه در ایام کرونا را در افزایش خشونت علیه زنان موثر دانست و گفت: میزان همسر آزاری روانی در ایام کرونا در جزیره کیش نسبت به خشونت های جسمانی افزایش بیشتری داشته است.

کوپایی میزان خشونت علیه زنان را در میان مهاجران بیشتر دانست و عنوان کرد: البته این بدان معنا نیست که خشونت علیه زنان در میان بومیان رخ نمی دهد؛ بلکه به دلیل سبک زندگی حاکم بر بومیان، آنها مسایل و مشکلات را بیشتر در میان خود حل می کنند که این نیز به علت زندگی مشترک خانوارها با یکدیگر است؛ بر همین اساس اغلب مشکلات توسط بزرگان و یا خواهران و برادران حل و فصل می شود.

اما مهاجران به دلیل شرایط زندگی در کیش و دوری از خانواده خشونت بیشتری را تجربه می کنند و به کمک بیشتری نیز احتیاج دارند.

مسئول اورژانس اجتماعی به اقدام های بهزیستی برای مقابله با خشونت خانگی علیه زنان اشاره کرد و گفت: با تشکیل تیم سیار، پس از ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش همسرآزاری روانی در کیش

افزایش همسرآزاری روانی در کیش