مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 08:102020-11-29پزشكي

نگرانی وزیر بهداشت از مرگ و میرها با منشاء بیماری های غیرواگیر


امروز همه می دانیم که اگر قرار باشد در جایی به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت توجه اساسی و ویژه شود، باید در مدرسه این اتفاق رخ دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید نمکی در دیدار وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدرسه به عنوان برش بسیار مهم جامعه که در آنجا دانش آموزان می توانند علاوه بر تاثیرپذیری از شعارها و آموزش های عرصه سلامت و به خصوص پیشگیری، بر سایر افراد جامعه به ویژه پدران و مادران، تاثیرگذاری ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: یک روزی ما به عنوان فرزندان جامعه پدرسالار، تحت تاثیر آموزه های پدران و مادران خودمان بودیم اما امروز نوع رستوران، غذا، تفریح، مقصد سفر و خیلی از ابعاد دیگر خانواده را بچه ها تعیین می کنند این الگو پذیری قوی خانواده ها از بچه ها را نشان می دهد و اگر در مدرسه و برشی که ما آنها را در اختیار داریم، متاثر از آموزش های ما باشند، می توانند در کل جامعه اثرگذار باشند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز گرچه گرفتار کووید19 و پاندمی جدیدی هستیم اما آنچه مرگ های خاموش را در کشور رقم می زند و علیرغم مرگ و میر بالای کووید19 که اتفاقا نگران آن هستیم، بیماری های غیرواگیر است.

در سالهای گذشته از حدود 380 هزار مورد مرگ و میر در کشور، 313 هزار مورد به دلیل بیماری های غیرواگیر و حدود 97 هزار مورد مربوط به پرفشاری خون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی وزیر بهداشت از مرگ و میرها با منشاء بیماری های غیرواگیر

نگرانی وزیر بهداشت از مرگ و میرها با منشاء بیماری های غیرواگیر