مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 21:152020-11-28فرهنگي

گویش «همدانی» و ریشه آن در تمام گویش ها...


به گفته محمدعلی نوریون، پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی همدان گویش همدانی برگرفته از همه گویش هاست و در میان اصطلاحات، کنایات و ضرب المثل ها ریشه همه گویش ها در آن دیده می شود.

-  خبرگزاری فارس ـ همدان، محمدعلی نوریون متولد 1343 همدان کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی است که اکنون بخش چهارجلدی فرهنگ و اصطلاحات عامیانه همدانی دانشنامه همدان را در دست تالیف دارد.

این پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی همدان فعالیت هایی چون آموزش زبان و ادبیات فارسی و علوم انسانی در پایه های تحصیلی راهنمایی، دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاه دارد و تحقیق و مطالعه در زمینه های ادبی، فرهنگی و شرکت در انجمن های علمی و ادبی داشته است.

از آثار و تالیفات این استاد می توان به دستور زبان گویش همدانی، داستان های کوتاه مثنوی، فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی، آموزه های اخلاقی در شعر ایرج میرزا، سفرنامه عتبات عالیات، تتبعات ادبی اروپاییان در ادب فارسی و پاره ای اشعار و یادداشت های متفرقه اشاره کرد.

اما گفت وگویی با استاد در خصوص اصطلاحات و فرهنگ عامیانه همدانی دانشنامه که دو جلد آن نگارش شده و دو جلد در دست تالیف است داشتیم که در زیر می خوانید.

فارس: ابتدا بفرمایید دانشنامه اصطلاحات و فرهنگ عامیامه همدانی در چند جلد نگارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گویش «همدانی» و ریشه آن در تمام گویش ها...

گویش «همدانی» و ریشه آن در تمام گویش ها...