مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 17:352020-11-28فرهنگي

«کلاه» تقلای یک سارق برای مقابله با بازی دادنش


این فیلم اگرچه بهترین اثر او نیست اما یکی از مهم ترین فیلم های جنایی دهه شصت میلادی با فضاسازی است که بعدها منشاء الهام بسیاری از فیلمسازان جهان قرار گرفته است.

- فیلم سینمایی سردسته خلافکارها / Le Doulos که در ایران به نام کلاه معروف است، اثری درخشان در کارنامه ژان پیر ملویل است و اگرچه بهترین ساخته او نیست اما یکی از مهم ترین فیلم های جنایی دهه شصت میلادی با فضاسازی است که بعدها منشاء الهام بسیاری از فیلمسازان جهان قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ سومین فیلم گنگستری ژان پیر ملویل از بهترین آثارش نیست و رجعت به گذشته های مکرر به ساختار روایی آن لطمه می زند.

با این همه فیلمی با امضای او است و صحنه هایی از آن از به یادماندنی ترین صحنه ها در تاریخ فیلم های نوع گنگستری به شمار می آیند.

کلاه / Le Doulos ژان پیر بلموندو هر آنچه که قبلاً اتفاق افتاده را [از نگاه خود] بازتفسیر می کند، کلماتش با فلش بک هایی از فیلمی که [تا بدانجا] تماشا کرده ایم جامه تصویر به تن می کنند.

این لزوماً چشم برهم زدن نویسنده و کارگردان این اثر، ژان پیر ملویل، است که نشان می دهد تمام این مدت به مسیر اشتباهی هدایت شده ایم.

این، قلمروی او را مشخص می کند به طوری که در مصاحبه ای در سال 1963 گفته بود، هرگز دوست ندارم واقع گرا باشم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کلاه» تقلای یک سارق برای مقابله با بازی دادنش

«کلاه» تقلای یک سارق برای مقابله با بازی دادنش