مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 13:402020-11-26اجتماعي

فرا مرز؛ آزادی جعلی!


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه قربانی؛ ماجرا از جایی شروع می شود که معلم تاریخی به نام ساموئل پپتی در یکی از مدارس حومه پاریس با نشان دادن تصاویر کاریکاتوری از پیامبر اسلام(ص) در کلاس درسی که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان آن مسلمان بودند، - آزادی بیان ابزاری برای بیان عقیده و نقد و اعتراض به سایر اندیشه ها و باورهاست؛ نه ابزاری برای اهانت و تمسخر عقاید و باور های دیگر انسان ها؛ و این دغدغه که تحدید و محدودیت آزادی بیان تبعات منفی خواهد داشت، دغدغه صحیح و بجایی است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، فاطمه قربانی؛ ماجرا از جایی شروع می شود که معلم تاریخی به نام ساموئل پپتی در یکی از مدارس حومه پاریس با نشان دادن تصاویر کاریکاتوری از پیامبر اسلام(ص) در کلاس درسی که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان آن مسلمان بودند، موجب جریحه دار شدن احساسات خانواده های مسلمان شد.

در پی این رفتار توهین آمیز نوجوانی چچنی تبار، معلم تاریخ را به قتل می رساند.

قاتل که همان نوجوان چینی تبار است به محاصره پلیس در می آید و در حالی که مأموران را تهدید می کرد توسط آن ها با شلیک ده گلوله کشته می شود.

رییس جمهور فرانسه در پی این حادثه ساموئل پتی را ستود و بر این مسئله تاکید کرد که فرانسه از حمایت از کاریکاتورها و طراحان آن دست نخواهد کشید و قول داد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرا مرز؛ آزادی جعلی!

فرا مرز؛ آزادی جعلی!