مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 12:352020-11-26اقتصادي

ورود بخش خصوصی به خرید دانه های روغنی کلزا، تهدید یا فرصت؟!


اگر چه خوزستان در تولید دانه های روغنی کلزا رتبه دوم کشور را دارد اما صنایع تبدیلی خاصی که بتواند این محصول را فرآوری کرده و به مصارف دیگری در استان برساند وجود ندارد و کلزای استان پس از برداشت به استان های دیگر ارسال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، دانه های روغنی مانند کلزا، کنجد، سویا به دلیل کاربردهای فراوانی که در تغذیه انسان، دام، طیور و صنایع روغن کشی دارند از جایگاه ویژه ای در بین محصولات کشاورزی در خوزستان برخوردا هستند.

اگر چه خوزستان در تولید دانه های روغنی کلزا رتبه دوم کشور را دارد اما صنایع تبدیلی خاصی که بتواند این محصول را فراوری کرده و به مصارف دیگری در استان برساند وجود ندارد و کلزای استان پیش از برداشت برای مصارف کارخانه های روغن کشی استان های دیگر پیش فروش می شود.

ورود بخش خصوصی به خرید دانه های روغنی کلزا علی بهبهانی یکی از کشاورزان کشت کلزا در بخش زیدون بهبهان است که در رابطه با مشکلات کشت دانه روغنی کلزا می گوید: سال گذشته دولت محصول(دانه های روغنی) را به واسطه بخش خصوصی به صورت تضمینی از کشاورز خریداری می کرد اما امسال دولت از خرید تضمینی شانه خالی کرده تا بخش خصوصی وارد شود.

وی افزود: ورود بخش خصوصی نگرانی هایی را برای کشاورزان ایجاد کرد چرا که ممکن است بخش خصوص پول خرید محصول را دیر پرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود بخش خصوصی به خرید دانه های روغنی کلزا، تهدید یا فرصت؟!

ورود بخش خصوصی به خرید دانه های روغنی کلزا، تهدید یا فرصت؟!