مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 08:202020-11-26بين الملل

آزادی دختر اسراییلی که به دلیل صلح طلبانه از سربازی خودداری کرد


آزادی دختر اسراییلی که به دلیل صلح طلبانه از سربازی خودداری کرد به حکم یک دادگاه نظامی در اسراییل، دختر جوانی که به دلیل صلح طلبانه از خدمت در ارتش اسراییل سر باز زده بود، از اتهام خیانت تبرئه و از زندان آزاد شد.

هالل رابین، دختر 19 ساله ای از شمال اسراییل، که بر اساس قانون مکلف به گذراندن خدمت سربازی است، گفته بود به دلیل اینکه ارتش اسراییل را اشغالگر سرزمین های فلسطینی و نقض کننده حقوق فلسطینی ها می داند، از رفتن به سربازی خودداری می کند.

درخواست معافیت خانم رابین - که گفته بود نمی خواهد بخشی از ارتش اشغالگر باشد - ابتدا پذیرفته نشد و باعث شد او مجموعاً 56 روز را در بازداشتگاه نظامی بگذارند.

خانم رابین و وکیلانش سرانجام توانستند محکمه نظامی را متقاعد کنند که او به دلیل صلح طلبانه از خدمت سربازی امتناع می کند و خودداری اش انگیزه سیاسی ندارد.

او پس از خروج از زندان شماره 6 ارتش اسراییل، به خبرگزاری فرانسه گفت: امروز صبح وکیلانم به من زنگ زدند و گفتند تو آزاد شدی .

صلح طلب یا مخالف اشغال ؟هالل رابین در چند جلسه در برابر دادگاه نظامی از دلایلش برای خودداری از رفتن به خدمت اجباری سربازی دفاع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی دختر اسراییلی که به دلیل صلح طلبانه از سربازی خودداری کرد

آزادی دختر اسراییلی که به دلیل صلح طلبانه از سربازی خودداری کرد