مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 08:152020-11-26بين الملل

استرالیا 10 نظامی مرتبط با کشتار افغانستان را اخراج می کند


به دنبال انتشار گزارشی از جنایات نظامیان استرالیا در افغانستان، شبکه تلویزیونی این کشور از ارسال حکم اخراج 10 نظامی مرتبط با کشتار غیرنظامیان افغان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از انتشار گزارشی که حاوی اطلاعات موثقی درباره کشتار غیرقانونی غیرنظامیان افغان به دست نیروهای ویژه ارتش استرالیا بود، مقام های کانبرا برای دستکم 10 تن از نظامیان نیروهای ویژه استرالیا حکم اخراج صادر کردند.

شبکه ای بی سی استرالیا امروز (پنجشنبه) گزارش کرد، هفته گذشته گزارش مستقلی در خصوص جنایات جنگی منتسب به نظامیان استرالیا صادر شد که در آن تأکید شده بود قتل های رقابتی و خونخواهی در بین نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان یک امر عادی بوده است.

در این گزارش آمده که شواهدی موجود است که نشان می دهد 19 نظامی استرالیایی در قتل و کشتار 39 زندانی و غیرنظامی غیرمسلح افغان نقش داشته اند.

نیروهای دفاعی استرالیا پیشنهاد داده بودند که پلیس فدرال استرالیا (AFP) می بایست درباره 19 نیروی ویژه استرالیا در ارتباط با 36 مورد جرایم جنگی از جمله قتل و رفتار بی رحمانه با غیرنظامیان افغانستان در بین سالهای 2009 و 2013 تحقیقات انجام گیرد.

در گزارش فوق که توسط یک قاضی تهیه و نگارش شده بود، به نام و هویت هیچ یک از 19 نظامی استرالیایی اشاره نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا 10 نظامی مرتبط با کشتار افغانستان را اخراج می کند

استرالیا 10 نظامی مرتبط با کشتار افغانستان را اخراج می کند