مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 06:152020-11-26سياسي

حضرت معصومه از زبان علما و بزرگان/ توصیه امیرالمومنین برای زیارت مزار حضرت زهرا


برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسول خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیرمؤمنان حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است و زنی از فرزندان من در آنجا دفن می شود که نامش فاطمه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس، حضرت معصومه (س) یکسال پس از ورود برادرش حضرت امام رضا (علیه السّلام) به ایران به همراه عده ای از برادران و خواهران و عده دیگری از خویشان به منظور دیدار با حضرت وارد ایران شدند اما در راه، در 10 ماه ربیع الثانی، در سن بیست و هشت سالگی، در شهر قم درگذشت و به خاک سپرده شد.

برخی علت درگذشت ایشان را مسمومیت و برخی غم و اندوه ناشی از کشته شدن برادران و برادرزادگان خویش در ساوه توسط ماموران عباسی دانسته اند.

  زندگی نامه حضرت معصومه سلام الله علیها حضرت فاطمه معصومه (س) در سال 173 هجری در مدینه دیده به جهان گشود و در خانه ای بزرگ شد که پدری چون امام کاظم (ع) و برادری چون حضرت رضا (ع) در آن می زیست.

نام مادر آن حضرت را خیزران ، یا نجمه یا اروی گفته اند که بانویی لایق و پاک و با ایمان بود و چون حضرت رضا (ع) را به دنیا آورد، به لقب طاهره آراسته شد.

فاطمه معصومه (س) در دامان ایمان و پاکی رشد کرد و در چشمه عفاف، عصمت، علم و حکمت به طهارت روح و جان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت معصومه از زبان علما و بزرگان/ توصیه امیرالمومنین برای زیارت مزار حضرت زهرا

حضرت معصومه از زبان علما و بزرگان/ توصیه امیرالمومنین برای زیارت مزار حضرت زهرا