مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 06:052020-11-26اجتماعي

حاشیه های ناتمام پیاده راه سازی


بعد از پیاده راه کردن چهارباغ عباسی، نوبت به خیابان های منتهی به چهارباغ رسیده؛ آمادگاه، یکی از همین خیابان هاست که آثار با ارزشی چون مدرسه صفوی چهارباغ و نیز هتل عباسی در آن قرار دارد و بناست که 70 مترِ ابتدایی آن سنگفرش شود.

- سنگفرش شدن یک خیابان نیازمند انجام عملیاتی برای جدا کردن آسفالت و سنگ های موجود است و شروع این عملیات، نگرانی دوستداران میراث فرهنگی اصفهان را برانگیخته؛ کسانی که سال ها برای توقف پرواز بالگرد بر سر بناهای تاریخی و توقف و حرکت اتوبوس در کنار مدرسه چهارباغ تلاش کرده و همچنین، بارها اثرات منفی رد شدن مترو از زیر محور تاریخی فرهنگی چهارباغ را گوشزد کرده اند، حالا نگران آسیب هایی هستند که صدا و لرزش این دستگاه های تخریب، عامل آن است.

یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان طی دو روز گذشته به عاملان این پروژه تذکر داده و به ایسنا اعلام کرده است که در صورت ادامه اقدامات، شکایت خواهد کرد، چراکه به گفته احمد منتظر، که کارشناس معماری و مرمت بناهای تاریخی است، ایجاد لرزه و صدا در کنار یک بنای تاریخی آسیبی کمتر از یک زلزله ندارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نیز می گوید: این سازمان با دقت و حساسیت و تحت نظارت میراث فرهنگی و گردشگری اقدام می کند و هیچ گونه کار غیراصولی و غیر فنی انجام نخواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه های ناتمام پیاده راه سازی

حاشیه های ناتمام پیاده راه سازی