مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 12:552020-11-25سياسي

نگهبانان هویت جامعه هشیار باشند/سوال هایی که باید در این زمانه از خود بپرسیم


اگر نگهبانان هویت جامعه خوش خیالی کنند، اذهان جامعه همه مستاجر ذهن های سلطه گر اقتصادی و سیاسی جهان شده و مالکیت ذهن فردی و جمعی به بیگانه سپرده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، معصومه اسمعیلی رییس انجمن مشاوره ایران ، عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی در نوزدهمین همایش انجمن مشاوره ایران در سخنانی گفت: در مهندسی فرهنگی، مقوله فوق العاده بنیادین که به دلیل نفوذ ساده و روزانه اش مغفول باقی مانده، سازه های اجتماعی است.

سازه های اجتماعی مفاهیمی هستند که به صورت یک شبکه ذهنی نسبتاً پایدار نحوه رابطه ما را با خودمان، دیگران، هستی و خداوند تعیین می کند و جهت و شکل می دهد.

سازه های اجتماعی در گذشته، در طول سالیان بسیار طولانی و به سختی تغییر می کردند، اما امروز با ایجاد تمایل به نوخواهی، بمباران های اطلاعاتی، طراحی های جهانی سازی و عوامل دیگر، به سرعت در حال تحول است.

وی ادامه داد: رسانه ها، انسان ها و جریانات کلیدی نیز، از طریق زبان، عاملان بدون نشان این تحولات هستند که با تغییر آگاهانه یا ناآگاهانه، ساختارهای زبانی مسیر تغییرات عمیق تاریخی، فرهنگی و سیاسی را جهت می دهند.

اسمعیلی بیان کرد: کشف اثر سازه های اجتماعی مثل همه یافته های علمی دیگر، بسته به نیت کاربران آن می تواند مثبت یا منفی باشد، اما از آنجا که ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهبانان هویت جامعه هشیار باشند/سوال هایی که باید در این زمانه از خود بپرسیم

نگهبانان هویت جامعه هشیار باشند/سوال هایی که باید در این زمانه از خود بپرسیم