مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 12:452020-11-25فرهنگي

تولد شجریان به نام «موسیقی» ثبت می شود؟


خانه موسیقی ایران تاکید کرده است که درصدد ثبت اول مهرماه و سالروز تولد محمدرضا شجریان به عنوان «روز ملی موسیقی» در تقویم رسمی ایران است.

- خانه موسیقی ایران تاکید کرده است که درصدد ثبت اول مهرماه و سالروز تولد محمدرضا شجریان به عنوان روز ملی موسیقی در تقویم رسمی ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت خانه موسیقی با یادآوری اینکه متاسفانه تاکنون هیچ روزی به هنر موسیقی در تقویم رسمی کشور تعلق ندارد ، در توضیحی تکمیلی در این زمینه آورده است: سال هاست که ثبت روز ملی موسیقی در تقویم رسمی کشور به عنوان یکی از مطالبات اهالی موسیقی و فعالان این حرفه مطرح است و خانه موسیقی در چند دوره مختلف این مطالبه صنفی را پیگیری کرده است، اما در هر دوره با تغییر دولت های مختلف این کار با مخالفت هایی روبرو شد و به سرانجام نرسید.

این نهاد صنفی با یادآوری فعالیتهایش برای نام گذاری روزی به نام موسیقی در تقویم کشور، در این مطلب اشاره کرده است، خانه موسیقی حدود دو دهه پیش با اتفاق نظر اعضای هیات مدیره و شورای عالی وقت تصمیم گرفت تا روز تولد حکیم ابونصر فارابی را به عنوان روز ملی موسیقی نامگذاری کند و این موضوع پس از تصویب در شوراهای دولتی مربوطه در نهایت با کم لطفی مسئولان دولتی وقت روبرو شد و مورد تصویب قرار نگرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد شجریان به نام «موسیقی» ثبت می شود؟

تولد شجریان به نام «موسیقی» ثبت می شود؟