مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 09:352020-11-25سياسي

آمادگی مجالس بوسنی برای کمک به گسترش همه جانبه مناسبات با ایران


معاون مجلس اقوام بوسنی در دیدار سفیر ایران ضمن اعلام آمادگی مجالس این کشور برای کمک به گسترش همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی، نسبت به از سرگیری رفت و آمدهای پارلمانی بعد از عادی شدن شرایط ناشی از شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رضا قلیچ خان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با دنیس ایزویزدیچ معاون مجلس نمایندگان و همچنین دراگان چوویچ معاون مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین به صورت جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

قلیچ خان در این دیدارها ابراز امیدواری کرد با حمایت های مجالس دو کشور، روابط ایران و بوسنی در همه عرصه ها گسترش یابد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و ضمن احترام به همه قومیت های ساکن در این کشور از یکپارچگی و وحدت آن حمایت کرده است.

    قلیچ خان ضمن تبریک رگزاری موفق انتخابات محلی در بوسنی تقویت ارتباطات با همه اقوام بوسنیایی اعم از بوشنیاک ها، صرب ها و کروات ها را از اهداف جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

ایزویزدیچ با قدردانی از کمک های ایران به بوسنی در دهه 1990 میلادی از روند رو به گسترش روابط دو کشور در سال های اخیر استقبال و اضافه کرد: با پایان پاندمی کرونا باید مبادله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی مجالس بوسنی برای کمک به گسترش همه جانبه مناسبات با ایران

آمادگی مجالس بوسنی برای کمک به گسترش همه جانبه مناسبات با ایران