مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 05:402020-11-25سياسي

اختیارات شهرداران افزایش می یابد


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری در این کمیسیون خبر داد.

- محسن پیرهادی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری در این کمیسیون خبر داد و اظهار داشت: طرح جامع مدیریت شهری، از مدت ها پیش در دستور کار مجلس شورای اسلامی بوده و در مجلس یازدهم، از همان ابتدا در اولویت قرار گرفته است.

پیرهادی گفت: در طرح جامع مدیریت شهری، به دنبال ایجاد یکپارچگی در وظایف و اختیارات شهری و محلی هستیم و تلاش داریم از تعدد مراجع تصمیم گیر در امور محلی کاسته و اختیارات مدیریت های شهری را افزایش دهیم.

برخی کشورها، تجربیات موفقی از واگذاری امور خدماتی، ارتباطی، آموزشی، بهداشتی و حتی امنیتی به نظام مدیریت شهری داشته اند که متاسفانه ما در این زمینه دچار عقب ماندگی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان تهران اضافه کرد: طرح جامع مدیریت شهری از گذشته روی میز نمایندگان و از تکالیف برنامه های چهارم و پنجم بوده است.

سال 93 لایحه ای با این عنوان و در سال 96 طرحی توسط نمایندگان پیرامون همین موضوع تدوین شد که تا کنون به سرانجام نرسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختیارات شهرداران افزایش می یابد

اختیارات شهرداران افزایش می یابد