مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 23:552020-11-24فرهنگي

هنری از خراشاد که بر گردن ایتالیایی ها می نشیند


هنر دست زنان خراشادی اکنون در ایتالیا به عنوان شال سر و در گردن ایتالیایی ها خودنمایی می کند و صنایع دستی که می رفت به فراموشی سپرده شود حالا در تک تک خانه های این روستا تولید می شود و توبافی شهرتی جهانی یافته است.

- ایسنا/خراسان جنوبی هنر دست زنان خراشادی اکنون در ایتالیا به عنوان شال سر و در گردن ایتالیایی ها خودنمایی می کند و صنایع دستی که می رفت به فراموشی سپرده شود حالا در تک تک خانه های این روستا تولید می شود و "توبافی" شهرتی جهانی یافته است.

هنری است از هنرهای دست اصیل خراسان جنوبی که سابقه آن به 300 سال قبل برمی گردد، آن قدر که در چمدان های قدیمی هر خانه ای را بگردی اثری از این هنر پیداست.

زنان روستایی جهانی به نام خراشاد، پشت دستگاهی مخصوص که از گذشته ها برجای مانده، می نشینند، دست و پا و تمرکز ذهنی را در چنگ این هنر آورده و توانسته اند روزهای خوشی را برای این هنر که در آستانه فراموشی بود، خلق کنند؛ آن ها توانستند در خانه های خود کنار تمام کارهای خانه از پرورش فرزند گرفته تا خانه داری، هنری را خلق کنند که نه تنها اقتصاد خراسان جنوبی را در حوزه صنایع دستی دگرکون کرده، بلکه این هنر را با نامشان در جهان مشهور ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنری از خراشاد که بر گردن ایتالیایی ها می نشیند

هنری از خراشاد که بر گردن ایتالیایی ها می نشیند