مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 22:152020-11-24اقتصادي

راهنماهایی که راننده شده اند!


عضو هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران می گوید: راهنماهای گردشگری از آبان سال گذشته رسما بیکار شده اند و خیلی هایشان حالا راننده تاکسی اینترنتی هستند.

- عضو هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران می گوید: راهنماهای گردشگری از آبان سال گذشته رسما بیکار شده اند و خیلی هایشان حالا راننده تاکسی اینترنتی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 12081 راهنمای گردشگری در ایران از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کارت گرفته اند.

بیکاری گروهی از این راهنماها که گردشگران خارجی را در ایران همراهی می کنند، از آبان سال گذشته و پس از سانحه هواپیمای اوکراینی، آغاز شده است؛ زمانی که شرکت های هواپیمایی بین المللی پروازهای ایران را متوقف کردند و آسمان ایران ناامن اعلام شد.

اما گروه دیگر که ایرانی ها را در سفرهای خارجی و داخلی همراهی می کردند با بسته شدن مرزها پس از همه گیری ویروس کرونا و پرخطر اعلام شدن سفر حتی در داخل کشور، به جرگه بیکاران پیوستند.

اندک جمعی از راهنمایان گردشگری باقی مانده بودند که تا همین اواخر تورهای طبیعت گردی برگزار می کردند که آن ها هم با اوج گرفتن آمار مبتلایان کرونا، از کار بیکار شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهنماهایی که راننده شده اند!

راهنماهایی که راننده شده اند!