مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 14:452020-11-24اقتصادي

توزیع درآمد در یزد دچار بیماری مهلک است


دبیر کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد با بیان اینکه درآمد سرانه استان یزد در 9سال اخیر ثابت مانده گفت: آمارهای رسمی و شواهد میدانی نشان می دهد که توزیع درآمد از سرانه درآمد وضع بدتری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حبیب انصاری سامانی، عصر امروز در نشست کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد اظهار داشت: تورم و نرخ بیکاری در سال های اخیر و قبل از ضعیف شدن ضریب جینی، روند تخریبی خود را آغاز کرده بودند که این عامل نشان از ضعیف شدن توزیع درآمد در استان دارد.

وی بیان کرد: در سال 1394 بهترین شرایط توزیع درآمد در استان یزد وجود داشته و در سالهای بعد، این روند تغییر کرده و ضریب جینی در استان بسیار ضعیف شده است.

انصاری سامانی در بیان محتوای بیانیه توزیع درآمد با اشاره به اینکه چه کارهای حمایتی از سوی دولت و نهادهای حمایتی صورت گرفته، خواستار به روز رسانی آمارها در این زمینه شد.

وی در مورد شناسایی عوامل موثر در توزیع درآمد اظهار داشت: عواملی را که در دنیا بر توزیع درآمد موثر شناخته شده و سابقه طولانی دارند می توان با دیتاهایی که از آنها موجود است شناسایی کرد.

دبیر کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد با اشاره به اینکه تورم توانسته است مانند بیکاری در برخی از مناطق کشور فشارها و مشکلات بیشتری ایجاد کند، افزود: تورم فشار بیشتری را به طبقه های کم درآمد وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع درآمد در یزد دچار بیماری مهلک است

توزیع درآمد در یزد دچار بیماری مهلک است