مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 13:002020-11-24اقتصادي

خرده مالکی، کشاورزی را از اقتصادی بودن خارج می کند


خرده مالکی بهره وری را پایین آورده و کشاورزی را از حالت اقتصادی خارج می کند.

به همین دلیل طرح یکپارچه سازی اراضی در دستور کار است؛ - ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: خرده مالکی بهره وری را پایین آورده و کشاورزی را از حالت اقتصادی خارج می کند.

به همین دلیل طرح یکپارچه سازی اراضی در دستور کار است؛ افزایش بهره وری، افزایش تولید در واحد سطح و مکانیزه کردن کشاورزی از فواید طرح یکپارچه سازی اراضی به شمار می رود.

محمد شجعی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان کاشمر یکی از خرده مالک ترین شهرستان های استان و کشور است و قیمت بالای زمین های زراعی، به خصوص در حاشیه شهر، باعث شده که زمین ها به قطعات کوچک تر تقسیم شود.

وی ادامه داد: با گسترش شهر کاشمر بسیاری از روستاهای اطراف به شهر متصل شده و همین امر باعث شده زمین های کشاورزی ارزش بیشتری پیدا کند و در نهایت زمین ها خرد شده و به قطعات 2000 و 3000 متری تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: یکی از مهمترین معضلات بخش کشاورزی شهرستان کاشمر کشاورزی خرده مالکی است که کشاورزی را از حالت اقتصادی خارج کرده و به سمت کشاورزی معیشتی سوق داده است.

شجعی افزود: در زمین های خرده مالک به دلیل عدم امکان استفاده از تکنولوژی های جدید و مکانیزه، همانند آبیاری های تحت فشار، کشاورزان ناچار به اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرده مالکی، کشاورزی را از اقتصادی بودن خارج می کند

خرده مالکی، کشاورزی را از اقتصادی بودن خارج می کند