مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 12:252020-11-24اقتصادي

واردات کالای ممنوعه در سکوت!


ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی بوش در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه های مربوطه از وزارت صنعت، - ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی "بوش" در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گرفته تا بانک مرکزی و گمرک مسئولیتی در این رابطه نپذیرفته اند.

در این ابهام و فضای غیرشفاف این شائبه ایجاد می شود که آیا باز هم نمونه های دیگری مانند این پرونده وجود دارد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در کنار کالاهای ممنوعه وارداتی، از اوایل سال 1397 و با تشدید بحران های ارزی و تغییر سیاست دولت در تامین و توزیع ارز تجارت، لیستی بلندبالا از کالاهای وارداتی مشمول ممنوعیت شد و از آن پس امکان واردات این کالاها که عمدتا مصرفی و غیرضرور بوده یا مشابه داخلی داشتند وجود نداشت.

به هر حال مدیریت منابع ارزی، ممانعت از خروج و حمایت از تولید داخل از جمله عواملی بود که موجب این ممنوعیت شده و هر کدام از دستگاه های مربوطه در جریان واردات و تامین ارز و ترخیص کالا موظف به رعایت آن شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات کالای ممنوعه در سکوت!

واردات کالای ممنوعه در سکوت!