مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 08:252020-11-24پزشكي

زایمان های لاکچری با هزینه نجومی/ 70 درصد سزارین ها دلیل علمی ندارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهلا میرگلوبیات، مدیرکل سلامت مجلس در برنامه صبح و گفتگو با اعلام افزایش تعداد سزارین و کاهش زایمان طبیعی در کشور گفت: - میرگلوبیات با اعلام اینکه بیش از 70 درصد پرونده های سزارین دلایل علمی برای سزارین ندارند، گفت: این سزارین ها به خواست خود مادران یا متخصصان انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهلا میرگلوبیات، مدیرکل سلامت مجلس در برنامه صبح و گفتگو با اعلام افزایش تعداد سزارین و کاهش زایمان طبیعی در کشور گفت: متأسفانه به دنبال افزایش سزارین، عوارض و مرگ و میر های ناشی از آن هم افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود برنامه ریزی های وزارت بهداشت برای جلوگیری از سزارین، اما هنوز موفقیت چندانی در کاهش آمار سزارین کسب نکرده ایم.

این جراح و متخصص زنان اظهارکرد: میزان سزارین ها در بخش دولتی تا حدودی کنترل شده، اما در بخش خصوصی هنوز شاهد چنین اتفاقی نیستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایران با اعلام اینکه بیش از 70 درصد پرونده های سزارین دلایل علمی برای سزارین ندارند گفت: این سزارین ها به خواست خود مادران یا متخصصان انجام می شود.

وی با بیان اینکه عوارض سزارین اعم از مرگ و میر نوزاد و مادر نسبت به طبیعی به مراتب بالاتر است افزود: نارسایی تنفسی، مشکلات مغزی و فیزیولوژیکی و تکمیل ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زایمان های لاکچری با هزینه نجومی/ 70 درصد سزارین ها دلیل علمی ندارند

زایمان های لاکچری با هزینه نجومی/ 70 درصد سزارین ها دلیل علمی ندارند