مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 06:302020-11-24اقتصادي

اشتغال 3600 زن روستایی در آذربایجان غربی


سه هزار و 600 زن روستایی آذربایجان غربی توانسته اند از خدمات صندوق های محلات بهره مند و به نوعی مشاغل خانگی را توسعه دهند.

- جمعیتی مشتاق از زنان روستایی جوان و میانسال، با طرح ها و ایده هایی خلاقانه در حوزه های مختلف همواره در حال تلاش برای راه اندازی کسب و کار هستند، در این میان با حمایت دولت سه هزار زن روستایی و عشایری آذربایجان غربی در مسیر درآمدزایی پایدار گام برداشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، طبق اظهارات مسئولان آذربایجان غربی در 30 تا 50 درصد از طرح های اشتغال روستایی استان در سال های اخیر ردپا یا سهم زنان عشایری و روستایی به چشم می خورد که این موضوع لزوم توجه بیشتر مدیران را به اشتغال زنان روستایی و عشایری می طلبد.

مسئولان و صاحب نظران بر این موضوع اتفاق نظر دارند که اجرای طرح های متعدد از جمله راه اندازی صندوق های خرد، باعث شده تا مهاجرت بسیاری از افراد از روستاها با این روند شکل معکوس به خود بگیرد و خود اشتغالی افزایش پیدا کند.

همچنین توسعه بیمه اجتماعی روستاییان نیز به عنوان رویکرد حمایتی دولت، علاوه بر ایجاد توجه بین زنان روستایی برای کسب درآمد پایدار و حضور در زیر چتر بیمه، توانسته در مهاجرت معکوس نقشی بهینه داشته باشد که به راحتی نمی توان از کنار آن عبور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال 3600 زن روستایی در آذربایجان غربی

اشتغال 3600 زن روستایی در آذربایجان غربی