مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 06:252020-11-24سياسي

دانشجوی بجنوردی با دغدغه ای متفاوت/آموزش خانواده ها برای تفکیک زباله!


لشکر سلیمانی ها؛ ویژه نامه هفته بزرگداشت بسیج؛ از بجنورد: تفکیک زباله از مبدأ ازجمله اقدامات و فرهنگ هایی است که علی رغم تلاش های متمادی سالیانه در کشور تاکنون به شکل جدی در میان خانواده های مختلف به خصوص در خراسان شمالی نهادینه نشده است.

به نحوی که از سالیان دور هر از چند گاهی برخی اقدامات مقطعی در راستای توزیع پلاستیک های ویژه زباله های مختلف در مقابل درب منازل بجنورد توزیع می شد اما آن چنان که انتظار می رفت ادامه پیدا نکرد و کار به صورت ناقصی خاتمه یافت.

  همچنین به مناسبت های مربوط به پسماند و زباله نیز گاهی برنامه هایی یک روز در سطح شهر انجام می شد که این اقدامات مقطعی و غیرمستمر نیز راه به جایی برای ایجاد جریان فرهنگی تفکیک زباله از مبدأ در بجنورد نبرده است.

مسئولان نیز دراین باره علی رغم تأکید بر سودآور بودن تفکیک زباله برای پیمانکاران و همچنین کاهش زباله های شهری، اما هیچ گاه اقدام مؤثر و پررنگی به صورت جدی در مرکز استان اجرایی نشده و حتی سطل های زباله تفکیکی نیز در سطح این شهر نصب نشده است.

اما این بار نیز با درک اهمیت موضوع تفکیک زباله و پسماند در بجنورد، یک دانشجوی بسیجی با روحیه ای راسخ و پای کار در مسیری قدم گذاشته که به نظر می رسد حرکتی نو در اقدامات اجتماعی بسیجیان دغدغه مند محسوب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجوی بجنوردی با دغدغه ای متفاوت/آموزش خانواده ها برای تفکیک زباله!

دانشجوی بجنوردی با دغدغه ای متفاوت/آموزش خانواده ها برای تفکیک زباله!