مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 06:052020-11-24سياسي

با تحریف ائمه در هیئات مواجهیم؟


سید علی حسنی؛ درباب اهمیت شعر، سخن بسیار است.

به نظر میرسد آنچه در فضای امروز هیئات مهجور و مغفول است، همین موضوع شعر است؛ - تصویری که از این شخصیت والامقام در ذهن مخاطب ایجاد میشود دقیقا چیست؟ آیا امیرالمومنین علیه السلام را به جهت جنگاوری بی نظیرشان می ‍ستاییم؟ یا آنکه ایشان را امام و خلیفه الهی می دانیم که بعد از رسول الله، قرار بوده سکان دار تمام جنبه های اجتماعی و شخصی مسلمین شود؟ گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو- سید علی حسنی؛ درباب اهمیت شعر، سخن بسیار است.

به نظر میرسد آنچه در فضای امروز هیئات مهجور و مغفول است، همین موضوع شعر است؛ جایگاه شعر در نهاد هیئت که تاریخی صدهاساله دارد، به قدری جدی و پررنگ است که در هر دوره ای، رجال فرهنگی آن زمان مجبور به موضع گیری در آن خصوص بوده اند.

اما دلیل این اهمیت چیست؟ آنچه مبرهن است اینکه در ساحت الهیاتی، آن فضایی که برای درک مخاطب از مفهوم های دینی ایجاد میشود، به وسیله شعر صورت میگیرد.

اینجاست که باید زنگ هشدار جدی در ذهنمان به صدا دربیاید که گسترش اشعار سطحی و غیرمعرفتی، ما را با چه آسیبی رو به رو خواهد کرد؟ مخاطب پس از مواجهه با این اشعار نه تنها معرفتی کسب نخواهد کرد، که شاید حتی شناختی ناصحیح از آنچه باید بداند به او منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با تحریف ائمه در هیئات مواجهیم؟

با تحریف ائمه در هیئات مواجهیم؟