مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 05:452020-11-24اقتصادي

کاهش توزیع بذر گندم در آذربایجان غربی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توزیع بذر گندم دراستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

- اکبر کرامتی در گفت و گو باایسنا افزود: در سال جاری بیش از 12 هزار تن بذر اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گرفت که این میزان در سال گذشته 14 هزار تن بوده که نشان از کاهش توزیع بذر گندم اصلاح شده است.

وی درخصوص برخی شایعات مبنی بر کمبود بذر گندم به خصوص در شمال استان نیز یاد آور شد: توزیع بذر گندم امسال کاهش یافته ولی چشمگیر نیست.

کرامتی با تاکید بر اینکه سالانه 60هزارتن بذر گندم در آذربایجان غربی توزیع می شود، تصریح کرد: قیمت بذر توزیعی حداکثر0 370 تومان و در بیرون 4500تومان به دامدار می فروشند که همین یکی از دلایل کمبود بذر گندم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بحث کمبود بذر گندم از آنجایی نشات گرفت که بدلیل داشتن پاییز خشک، کمبود بارش ها و باد زدگی زمین های زراعی به ویژه دیمی ضعیف شده و قیمت نهاده های دامی بالا رفت و دامداران به جای خرید جو 6000 تومانی گندم مازاد کشاورزان که باید امسال به عنوان بذر گندم خودمصرفی کشت می شد را 4500تومان خریداری کردند ، که همین دلیل اصلی کمبود بذر گندم دراستان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش توزیع بذر گندم در آذربایجان غربی

کاهش توزیع بذر گندم در آذربایجان غربی