مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 17:402020-11-23فرهنگي

نفس های «زند نوابی» را می بُرند؟


بیش از 11 سال از نخستین قدم هایی که برای تخریب خانه زند نوابی در میدان فلسطین برداشتند می گذرد، از زمانی که مالک خانه در و پنجره های آن را با حکم دیوان عدالت اداری برای خروج از ثبت آثار تاریخی برداشت و به مرور کلنگ ها برای تخریب اش بالا رفتند.

- بیش از 11 سال از نخستین قدم هایی که برای تخریب خانه زند نوابی در میدان فلسطین برداشتند می گذرد، از زمانی که مالک خانه در و پنجره های آن را با حکم دیوان عدالت اداری برای خروج از ثبت آثار تاریخی برداشت و به مرور کلنگ ها برای تخریب اش بالا رفتند.

پرونده زند نوابی در آن سال ها همراه با 34 پرونده خانه تاریخی دیگر از تهران با رای دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی کشور خارج شد، درست مانند مجوزهای خروج از ثبت خانه های تاریخی که اواخر سال گذشته منتشر شدند و تاکنون دست کم خانه قاجاری چوپانی با همین مجوز به طور کامل تخریب شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند در آن زمان با آغاز تخریب بنا در دی ماه سال 1389، محمد ابراهیم لاریجانی - مدیر کل وقت میراث فرهنگی استان تهران - در مکاتبه با شهرداری منطقه ی 6 تهران، از تخریب بیش تر این بنا جلوگیری کرد تا میراث فرهنگی زمان بیش تری برای گفت وگو با مالک داشته باشد، اقدامی که به نظر می رسد در آن زمان جوابگو بود، هر چند در طول سال های مختلف هر از گاهی حرف هایی از تخریب آجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس های «زند نوابی» را می بُرند؟

نفس های «زند نوابی» را می بُرند؟