مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 13:352020-11-23اجتماعي

ضوابط مصوب وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شد/ حفظ بافت تاریخی همدان


ضوابط مصوب وزارت میراث فرهنگی برای حفظ بافت تاریخی همدان به استانداری ابلاغ شد.

- خبرگزاری فارس ـ همدان؛ یک سالی است که حفاظت از بافت تاریخی از یک سو و اعطای مجوز ساخت و ساز از سوی دیگر مساله بین شهرداری و میراث فرهنگی استان است؛ در این مدت صاحبان خانه هایی در بافت تاریخی نگران کسب منافع خود در ارتفاع سازی بودند و دوستداران میراث فرهنگی نیز نگران تخریب بافت تاریخی.

27 مهرماه سال جاری دادستان همدان در نامه ای به مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار تعیین ضوابط میراث فرهنگی بافت تاریخی همدان شد و برای آن یک ماه زمان تعیین کرد.

در این مدت خبرها حاکی از آن بود که وزارت میراث فرهنگی در حال نهایی کردن این ضوابط و ابلاغ آن به استانداری همدان بوده است.

این نامه 29 آبان ماه سال جاری به استانداری ابلاغ و در تاریخ 2 آذرماه از سوی استانداری به شهرداری همدان نیز ارسال شده است، اما گویا شهرداری همدان همچنان بر آن شد تا تصمیم ها و صدور مجوز ساخت وساز در بافت تاریخی را بر اساس طرح تفصیلی اتخاذ کند که این فرآیند می تواند به حفظ بافت تاریخی آسیب وارد کند، این در حالی است که معاونت حقوقی وزارت میراث فرهنگی در نامه ای رسمی به فرماندار اعلام کرد که مصوبه صدور مجوز تخریب بافت تاریخی همدان توسط شورای شهر غیر قانونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضوابط مصوب وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شد/ حفظ بافت تاریخی همدان

ضوابط مصوب وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شد/ حفظ بافت تاریخی همدان