مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 12:052020-11-23دانش

خاکبرداری غیراصولی برای ساخت ویلا موجب رانش کوه در چای خانسرِ گیلان شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چندسالی است که زمین ها و جنگل های بکر گیلان زمین مورد تعدی عده ای سودجو قرار گرفته است.

سرمایه دارانی که بومی منطقه نیستند و حتی با روشه ا ی قانونی به راحتی شروع به ساخت و ساز ویلا در روستا ها و مناطق بکر می کنند.

- کوه خواری با مجوز! / خاکبرداری های غیراصولی که روستاییان کوبیجار لاهیجان را نگران کرده یکی از این مناطق روستای چای خانسرِ کوبیجار اطراف لاهیجان است که در این روستا شخصی با خاکبرداری غیراصولی نگرانی هایی برای مردم بوجود آورد، زیرا مردم منطقه معتقد بودند این مسئله موجب رانش کوه خواهد شد.

مجید جعفری، مسئول گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشگاه آزاد لاهیجان در گفتگو با خبرنگار ما ، در این باره گفت: این خاکبرداری برای ساخت یک واحد مسکونی در منطقه صورت گرفته بود که گویا مجوز ساخت و ساز را هم دارد، اما این برداشت غیراصولی از خاک، احتمال رانش کوه را بالا برده است.

مسئول گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشگاه آزاد لاهیجان اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه به این قضیه ورود کرد و حتی از دادستان استان هم حکم توقف کار را هم گرفت، اما چون فرد سازنده و صاحب زمین ساخت و ساز را با مجوز های لازم انجام می داد توانست دوباره کار را شروع کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاکبرداری غیراصولی برای ساخت ویلا موجب رانش کوه در چای خانسرِ گیلان شد

خاکبرداری غیراصولی برای ساخت ویلا موجب رانش کوه در چای خانسرِ گیلان شد