مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 09:002020-11-23سياسي

فعالیت های فرهنگی همپای تلاش های علمی و فقهی


امام خمینی (ره) نخست آیت الله موسوی اردبیلی را به دادستانی کل کشور و پس از شهادت آیت الله بهشتی، به ریاست دیوان عالی کشور منصوب کردند.

- امام خمینی (ره) نخست آیت الله موسوی اردبیلی را به دادستانی کل کشور و پس از شهادت آیت الله بهشتی، به ریاست دیوان عالی کشور منصوب کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امروز سالگرد رحلت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید و از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله موسوی اردبیلی سحرگاه سیزدهم رجب 1344 هجری قمری، مقارن با سالروز میلاد امیرالمومنین علی (ع) و برابر با 88 بهمن 1304 هجری شمسی در شهر اردبیل، در خانواده ای روحانی متولد شد.

پدرش از روحانیون بنامی بود که به جهت مخالفت با سیاست های رضا شاه، سال ها زیر فشار مأمورین حکومتی به سر برده و از جمله حدود سه سال در منزل خود به صورت محبوس زندگی می کردند.

ایشان تحصیلات خود را تحت نظر پدر آغاز نمودند و تا سن 18 سالگی در زادگاه خود دروس سطح حوزوی را فراگرفت.

در سال 1322 به قم مهاجرت کردند و در حوزه علمیه به تحصیل مشغول شدند و باقی دروس سطح را نزد اساتیدی چون حضرات آیات گلپایگانی، سید احمد خوانساری، میرزا مهدی مازندرانی و سلطانی فرا گرفتند و سپس در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات بروجردی، داماد و کوه کمری حاضر شدند و همزمان، به تدریس دروس سطوح ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت های فرهنگی همپای تلاش های علمی و فقهی

فعالیت های فرهنگی همپای تلاش های علمی و فقهی