مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 08:302020-11-23پزشكي

ابتلای 5 درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از 9700 بیمار دیابتی در استان با تشکیل پرونده در مراکز درمانی و بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند و حدود 5 درصد مردم ایلام به دیابت پنهان مبتلا هستند.

- جمیل صادقی فر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام اظهار داشت: بیماری دیابت به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی سلامت بشر در قرن حاضر روند رو به گسترشی را به خود گرفته و حدود 5 درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان مبتلا هستند.

  وی افزود: بیش از 9700 بیمار دیابتی در استان با تشکیل پرونده در مراکز درمانی و بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند که این آمار به غیر از بیماران مراجعه کننده به پزشکان متخصص است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: علاوه بر بیماران قطعی، پیش بینی می شود بیش از 10 هزار نفر از افراد جامعه مشکوک به دیابت یا بیمارانی هستند که پرونده الکترونیک نداشته و تحت مراقبت سیستم بهداشتی نیستند.

وی ادامه داد: دیابت یا مرض قند یکی از 10 بیماری غیرواگیر دنیا است که طبق گفته کارشناسان بیش از 50 درصد مبتلایان از بیماری خود بی اطلاع هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 5 درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان

ابتلای 5 درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان