مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 06:252020-11-23اجتماعي

بقعه ای 850 ساله در دزفول


یکی از قدیمی ترین بناهایی که در شهر دزفول بعد از مسجد جامع این شهر ساخته شد بقعه «شیخ اسماعیل قصری» بود که در قرن ششم هجری احداث شد؛ بقعه ای که به بازار قدیم دزفول جلوه خاصی داده است.

- ایسنا/خوزستان یکی از قدیمی ترین بناهایی که در شهر دزفول بعد از مسجد جامع این شهر ساخته شد بقعه شیخ اسماعیل قصری بود که در قرن ششم هجری احداث شد؛ بقعه ای که به بازار قدیم دزفول جلوه خاصی داده است.

شیخ اسماعیل قصری از عرفای بزرگ قرن ششم و از اصحاب و شاگردان نمونه شیخ ابونجیب سهروردی بوده است که پس از خاتمه دوران تعلم از اصفهان برای تبلیغ مذهب تشییع به دزفول عزیمت می کند و مدرسه و خانقاهی که مجاور آن حدیقه ای دلگشا و افزون از یک هزار متر مربع مساحت داشته را بنا می کند و به تربیت سالکان و ارشاد طالبان مشغول می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیخ اسماعیل قصری که مظهر رموز شریعت و طریقت و از علمای علم حدیث بود پس از سال ها تلاش و کوشش در ریاضت در سال 589 هجری قمری از دنیا می رود و او را در مدرسه و خانگاهش به خاک می سپارند که بعدها به بقعه متبرکه تبدیل می شود که البته در گذر زمان بر اثر سه زلزله در شهر دزفول از زمان فوت وی تا 200 سال پیش، مزار شیخ اسماعیل زیر آوار پنهان می شود و سال های بسیار برای همگان ناشناخته می ماند تا اینکه محمدحسین حکمت فر، از پژوهشگران دزفولی، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقعه ای 850 ساله در دزفول

بقعه ای 850 ساله در دزفول