مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 10:402020-11-22اقتصادي

تسهیلات بانک ها باید به حوزه ساخت مسکن هدایت شود


قطعا بانک ها باید در حوزه مسکن وارد شده و زمینه تامین مالی ساخت و تولید را در قالب 25 درصد از تسهیلات اعطایی فراهم کنند اما نحوه هزینه کرد طرح مجلس برای ساخت مسکن شفاف شود.

- حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در گفتگو با خبرنگار اقصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تاثیر نحوه تسهیلات دهی بانک ها در حال حاضر گفت: تسهیلات اعطایی بانک ها اگر به سمت حوزه تولید برود، سبب جلوگیری از رشد نقدینگی و کاهش نرخ تورم را به همراه خواهد داشت اما در شرایط کنونی عمده این تسهیلات به فعالیت های زود بازده، سفته بازی و سوداگری اختصاص پیدا کرده و زمینه افزایش تورم را به وجود می آورد.

این اقتصاددان ضمن اشاره به شاخص های مرتبط با تولید و افزایش رقم تسهیلات اعطایی توسط بانک ها، تاکید کرد: در سال گذشته با رکود عمیقی در حوزه تولید مواجه بودیم و این امر بیانگر آن است که تسهیلات اعطایی بانک ها به حوزه تولید وارده نشده و زمینه تامین مالی سفته بازی و واردات کالاهای غیر اساسی را مهیا کرده است.

*تسهیلات اعطایی بانک ها به مقصد تولید نمی رسد وی در بیان علت حرکت بانک ها به سمت اعطای تسهیلات به بخش غیر مولد اقتصاد، افزود: تسهیلات ارائه شده به حوز های سفته بازی و بخش غیر مولد اقتصاد در مدت زمان کوتاهی به بانک برگشته و سود مطلوبی برای بانک دارد، در نتیجه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات بانک ها باید به حوزه ساخت مسکن هدایت شود

تسهیلات بانک ها باید به حوزه ساخت مسکن هدایت شود