مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 10:202020-11-22فرهنگي

بافت تاریخی نهاوند مطالعه می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: با توجه به اینکه بناهای واجد ارزشی در بافت تاریخی نهاوند وجود دارد تصمیم گرفتیم بافت تاریخی شهر را مطالعه کنیم.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: با توجه به اینکه بناهای واجد ارزشی در بافت تاریخی نهاوند وجود دارد تصمیم گرفتیم بافت تاریخی شهر را مطالعه کنیم.

محسن جانجان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این مطالعه بناهای واجد ارزش داخل بافت را شناسایی کرده و نسبت به ثبت آن ها در فهرست آثار ملی اقدام می کنیم و در نهایت برای مرمتشان اعتبار می گیریم.

وی با بیان اینکه این اقدام از تخریب بناهای با ارزش جلوگیری می کند، مطرح کرد: یکی از اقدامات مهم برای حفظ هر بنا یا محوطه تاریخی در ابتدا شناسایی و سپس ثبت در فهرست آثار ملی است.

جانجان در ادامه از پایان مرمت فاز اول کاروانسرای سعادت خبر داد و گفت: در بازار قدیمی شهر نهاوند دو کاروانسرای گلشن و سعادت وجود دارد که دو سال قبل در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

وی اضافه کرد: مرمت کاروانسرای گلشن چند سال قبل انجام شد و از آنجا که در کاروانسرای سعادت طی چهل سال اخیر هیچگونه عملیات مرمتی انجام نشده و در حال تخریب و از بین رفتن بود تصمیم گرفتیم آن را مرمت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی نهاوند مطالعه می شود

بافت تاریخی نهاوند مطالعه می شود