مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 09:352020-11-22اقتصادي

استفاده از نانو نخ های آنتی باکتریال در تاروپود جوراب و فرش


یکی از شرکت های صنعتی با استفاده از نانو ذرات نقره نخ های آنتی باکتریال را به بازار عرضه کرده که تولیدکنندگان از این الیاف برای تولید جوراب، - یکی از شرکت های صنعتی با استفاده از نانو ذرات نقره نخ های آنتی باکتریال را به بازار عرضه کرده که تولیدکنندگان از این الیاف برای تولید جوراب، زیرپوش و انواع مختلف منسوجات استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پلی استر دسته ای از پلیمرها است که حاوی گروه عاملی استری در زنجیره خود و دارای استحکام زیاد، جذب آب پایین و آب رفتگی حداقل در مقایسه با دیگر الیاف صنعتی هستند و به طور گسترده در صنعت منسوجات به کار می روند، ولی از سوی دیگر مواد پلیمری می توانند به سادگی توسط باکتری ها یا قارچ ها آلوده شوند که این موضوع به انتقال بیماری ها و عفونت های شدید منجر می شود.

جلوگیری از آلوده شدن سطح این مواد توسط میکروب ها می تواند به وسیله استفاده از یک عامل ضد باکتریایی فعال، مانند نانوذرات درون ساختار آن ها صورت گیرد؛ چرا که نانوذرات در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، موجب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می شود.

یون های نقره و یا اکسید روی برای طیف وسیعی از باکتری ها بسیار کشنده بوده و یک روش رایج برای محافظت در مقابل باکتری ها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از نانو نخ های آنتی باکتریال در تاروپود جوراب و فرش

استفاده از نانو نخ های آنتی باکتریال در تاروپود جوراب و فرش