مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 06:402020-11-22سياسي

افزایش خشونت علیه زنان در شرایط کرونا/ رفع 143 مورد فضای بی دفاع شهری


عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان در شرایط کرونا افزایش یافته است، گفت: مدیریت شهری اقداماتی را جهت حمایت از زنان در پایتخت انجام داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان، اظهار داشت: 5 آذر مصاف با 25 نوامبر از سوی سازمان ملل متحد روز منع خشونت علیه زنان نامگذاری شده است و همه ساله توجه دولت ها و مردم جهان به این موضوع معطوف می شود.

وی با بیان اینکه خشونت علیه زنان یکی از فراگیرترین موارد نقض  حقوق بشر در دنیای امروز است، گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در 18 ثانیه یک زن مورد حمله یا بدرفتاری قرار می گیرد و با وجود اینکه در بیشتر کشورهای جهان قوانین منع خشونت به تصویب رسیده اما آمارها حاکی از آن است که 35 درصد زنان خشونت را تجربه کرده اند.

عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد میزان واقعی خشونت علیه زنان در ایران وجود ندارد، گفت: برخی از اظهارنظرهای مسؤولین نشان می دهد که آمار خشونت علیه زنان در کشور در ایام کرونا روند افزایشی داشته است و این نشان می دهد باید تدابیر ویژه ای برای حل آن اندیشیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خشونت علیه زنان در شرایط کرونا/ رفع 143 مورد فضای بی دفاع شهری

افزایش خشونت علیه زنان در شرایط کرونا/ رفع 143 مورد فضای بی دفاع شهری